Vanliga frågor

Nedan hittar du en översikt av ofta förekommande frågor. Vi hoppas att din fråga besvaras här också. Ifall du önskar mer information, kontakta oss gärna!

När levereras min beställning?

Vårt distributionscentrum hanterar dagligen i snitt 600 paket som skickas inom hela Västeuropa.

Det går även bra att leverera din sändning till en alternativ leveransadress. Nedan hittar du en översikt av transportsätt som vi kan erbjuda.

Transportalternativ
Beställa senast
Leverans
DHL19:00Inom 48-72 timmar

Hur mycket kostar frakten?

Detta beror på det valda transportsättet. I webbutiken ser du (i kundvagnen) exakt vad transportkostnaden för din sändning blir. Där nämns även från och med vilket belopp sändningen blir fraktfritt. Exempelvis: en standard DHL-sändning kostar SEK 185 och från och med 2500 SEK skickar vi fraktfritt.

Försändelse process: Leverans till ett paketkontor

Våra försändelser levereras till ett paketkontor nära dig där du kan hämta ditt paket. Om du anger ditt mobilnummer meddelar vi dig också via sms att paketet har anlänt. Den här tjänsten är kostnadsfri för dig. Om du inte har angett något mobilnummer kommer vi att meddela dig per post. I det här fallet kan du bara hämta paketet på postombud nästa dag.

Vad ska man göra vid transportskador?

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. mobilnummer kommer vi att meddela dig per post. I det här fallet kan du bara hämta paketet på paketkontoret nästa dag.

Allt om beställning

Så fort ordern har skickats iväg får ni fakturan av oss via mail. Detta är din bekräftelse på att sändningen har skickats. Ifall du har valt leverans via DHL, får du samma kväll ett mail met ditt sändningsnummer och ett förväntat leveransdatum/klockslag. Paketnumret återfinns även på fakturan och kan användas för enkel paketsökning på DHL hemsida.

Du hittar denna information även i vår webbutik under rubriken ”min profil”.

Beställningar som görs via insafe.se kan endast levereras inom Sverige.

Ifall din sändning har skickats med DHL, kan du se aktuell status för din sändning på DHL hemsida. Sändningsnummert hittar du på fakturan som du har fått via mail.

För närvarande finns det bara möjlighet att köpa varor som finns i lager.

Om lagret är lågt kan varan/varorna redan ha köpts av andra kunder.

Varorna i varukorgen kan tyvärr inte reserveras. De valda varorna kan endast reserveras efter du har slutfört din beställning.

När du loggar in kan du se dina varor på önskelistan. Kom ihåg att de artiklar som finns på din önskelista inte är reserverade.

När vi har tagit emot din beställning får du ett bekräftelse mail till den e-postadress du har angett. Kontrollera även din skräppost mapp. Det kan hända att bekräftelsen hamnar i din skräppost mapp.

Du kan avbryta din beställning i ditt kundkonto. Men bara innan beställningen har skickats.

Ändringar är endast möjliga innan beställningen skickas. Detta gäller artiklar, leveransort och betalning.
 

Allt om betalning

Vi erbjuder Klarna och kreditkort. Alla våra betalningsmetoder är enkla och säkra.

Det är upp till Klarna. Kontakta Klarna direkt om du har några frågor. Vänligen använd en annan betalningsmetod den här gången.
 

Detta kan bero på olika orsaker, t.ex. felaktig inmatning av kreditkortsnumret eller giltighetsdatum,

överskridande av giltighetsdatum, överskridande av kreditkorts gränsen, tekniska problem med behandlingen av kreditkorts köpet, kreditkorts varumärke som inte accepteras av oss, ingen aktivering för respektive land. För ytterligare information kontakta din bank.

Om du har några frågor om din beställning kan du kontakta vår kundtjänst (info@insafe.se). För frågor om betalning, vänligen kontakta din betalningsleverantör.

Att betala med olika betalningsalternativ är kostnadsfri för dig som vår kund.

För Klarnas delbetalningsköp måste du betala en avgift till Klarna. Vänd dig till vår partner för mer information.

Din faktura skickas till mailadressen som du angav när du gjorde din beställning.

Ingen fara. Du kan ladda ner en kopia av din faktura via ditt kundkonto.

Momsen visas seperat på alla fakturor – som fakturans totalbelopp.
 

Insafe.se erbjuder  alternativet “delbetalning” Via Klarna. Kontakta din betaltjänstleverantör Klarna för att ta reda på om de erbjuder delbetalning.

Under betalningsprocessen reserverar vi de köpta varorna för dig. Ditt kreditkort kommer endast att debiteras för hela beloppet för de levererade varorna när de skickas.

Ja, vi kommer att skicka ett e-postmeddelande som bekräftar att vi har tagit emot din betalning.
 

När du väljer att betala med Klarna erbjuder Klarna tre alternativ hur du kan betala:

betala direkt, betala senare, dela upp eller samla alla dina köp på en månadsfaktura.
För mer detaljer klicka här för att se villkoren på Klarna’s hemsida.